קרקס הבריחה - Runaway Circus
Opening 1.7.2021 הפתיחה
הנסן - עיריית ירושלים - רן וולף - הרשות לפיתוח ירושלים - משרד ירושלים ומורשת

ביטול ההגדרות וטשטוש הזהויות המיניות, המגדריות, הפוליטיות והחברתיות – שני מהלכים המובילים את השיח הציבורי של התקופה האחרונה – הביאו את המעצב שאדי פרנסיס מג'לטון לחיפוש אחר הגדרה עצמית. בעוד שזהויות רבות נעלמו מתוכו, הזהות שנשארה באופן מלא היא זהותו הערבית. הוא אימץ את שורשיו, את התרבות הערבית ואת ההיסטוריה הכרוכה בה, ואלה היו למרכיבים המרכזיים באישיותו.

בישראל של 2021, נושא הזהות הערבית נעשה טעון יותר ויותר. בעוד שכמה מסמנני התרבות הערביים אומצו על-ידי הישראליות כ"אותנטיים", אחרים מוסגרו כמייצגים סכנה ואת הרע המוחלט – הטרוריסט – והועלמו. בעוד שהתרבות הערבית המאומצת, המערבית, הופכת למקובלת – זו האותנטית, עד לא מזמן מקור הגאווה של האוחזים בה, מסמלת בעיני רבים פרימיטיביות או איום. בעיני מג'לטון, תרבותו הולכת ונעלמת, והוא הופך לערבי מצונזר.

""ערבי מצונזר"" מציגה את הזהות הערבית ה"מותרת" ומצנזרת את ה"אסור" מבגדי הערבים הפלסטינים לדימוי המקובל בישראל.

שאדי פרנסיס מג'לטון